Análise do comportamento rodoviário de risco a partir da teoria do comportamento planeadoo papel das crenças atitudinais e normativas na condução sob a influência do álcool

  1. Pimentao, Cristina
Supervised by:
  1. Ricardo García Mira Director

Defence university: Universidade da Coruña

Fecha de defensa: 21 October 2011

Committee:
  1. Jorge Sobral Fernández Chair
  2. María del Pilar García de la Torre Secretary
  3. Corneliu Eugen Haverneanu Committee member
  4. Ana Sacau Committee member
  5. José Miguel Ángel García Martínez Committee member

Type: Thesis

Teseo: 316088 DIALNET

Abstract

Esta investigación tivo como obxectivo xeral analizar o comportamento de risco de conducción en coche desde a perspectiva da Teoría da Conducta Planeada de Ajzen (1985, 1988, 1991). De acordo con este modelo, a intención de levar a cabo unha conducta de risco depende das actitudes que teñen os conductores cara a esa conducta, da norma subxectiva e máis do control conductual percibido. Como norma xeral, canto máis favorable é a actitude cara á conducta, canto máis favorable é a norma xubxectiva, e canto maior sexa o control conductual percibido, maior será a probabilidade de que teña lugar esa conducta. Formulamos tres obxectivos específicos de investigación: 1) averiguar se o modelo proporciona mellor axuste cós datos cando se considera a influencia de creenzas xerais e específicas; 2) identificar as dimensións do modelo que contribúen con máis varianza á explicación da intención para levar a cabo a conducta, así como para a realización mesma da conducta; e 3) analizar as diferenzas existentes cando se consideran unha serie de variables sociodemográficas (por exemplo, xénero, edade, formación). Para ísto, desenvolveuse un estudio de enquisa, que incluíu un cuestionario administrado a 560 conductores (299 mulleres e 261 homes) maiores de 18 anos, con licenza de conducir activa. Os resultados amosaron que o modelo proporcionaba mellor axuste cando a explicación da conducta se baseou nas creenzas actitudinais xerais e que as creenzas actitudinais específicas e o control conductual percibido eran mellares predictores da intención para levar a cabo unha conducta de risco. Atopáronse tamén diferenzas entre as dimensións cando foron analizadas en función das variables sociodemográficas.