RAMON VICENTE
LOPEZ FACAL
Investigador no período 2010-2024
Cosme Jesús
Gómez Carrasco
Publicacións nas que colabora con Cosme Jesús Gómez Carrasco (22)
2024
-
Memoria democrática y educación histórica: opiniones de los futuros maestros sobre el tratamiento de temas conflictivos en el aula
Mirando al futuro: educación histórica y valores cívicos (Octaedro), pp. 350-363
2023
-
History education and democracy
Re-imagining the teaching of European history: promoting civic education and historical consciousness (Taylor & Francis), pp. 13-24
-
Introduction: re-imagining the teaching of Europeanhistory from historical thinking and civic engagement
Re-imagining the teaching of European history: promoting civic education and historical consciousness (Taylor & Francis), pp. 1-10
-
Memoria democrática y temas controvertidos de la enseñanza de la historia: Pasado, presente y futuro
Memoria democrática en Castilla-La Mancha: Una historia en construcción (Cuarto Centenario), pp. 21-46
2022
-
A review of literature on history education: An analysis of the conceptual, intellectual and social structure of a knowledge domain (2000–2019)
European Journal of Education, Vol. 57, Núm. 3, pp. 497-511
-
History Education and Democratic Memory: An Analysis of the Opinions of Social Sciences Teachers in Initial Training
Controversial Issues and Social Problems for an Integrated Disciplinary Teaching (Springer Suiza), pp. 99-114
2021
-
Handbook of Research on Teacher Education in History and Geography
Peter Lang AG, pp. 1-409
-
Introduction Research challenges regarding trainee geography and history teachers
Handbook of Research on Teacher Education in History and Geography
-
Motivation and Perceived Learning of Secondary Education History Students. Analysis of a Programme on Initial Teacher Training
Frontiers in Psychology, Vol. 12
2020
-
Educación histórica: qué se ha investigado y qué se investiga
Iber: Didáctica de las ciencias sociales, geografía e historia, Núm. 100, pp. 15-21
-
Educación para la ciudadanía y educación histórica. Un análisis bibliométrico (2007-2017)
Ciencias sociales, ciudadanía y sociedad digital: reflexiones desde la educación (Trea), pp. 57-74
-
Tendencias emergentes en la producción académica de educación histórica
Revista de educación, Núm. 389, pp. 211-242
-
Trainee teachers' perceptions of history teaching and the critical education of citizenship
Handbook of Research on Citizenship and Heritage Education (IGI Global), pp. 238-262
2019
-
History education and educational competences
EDUCAR EM REVISTA, Vol. 35, Núm. 74, pp. 145-171
-
La investigación en Didáctica de las Ciencias Sociales en revistas españolas de Ciencias de la Educación. Un análisis bibliométrico (2007-2017)
Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, Núm. 37, pp. 67-88
2018
-
Historical thinking, causal explanation and narrative discourse in trainee teachers in Spain
Historical Encounters, Vol. 5, Núm. 1, pp. 16-30
-
Narrar ¿y argumentar? las historias de España: análisis narrativo y fuentes de conocimiento en los futuros docentes de educación primaria
Educación histórica y competencias transversales: narrativas, TIC y competencia lingüística (Servicio de Publicaciones), pp. 141-156
2017
-
Educación histórica y desarrollo de competencias
Enseñanza de la historia y competencias educativas (Graó), pp. 7-22
-
Enseñanza de la historia y competencias educativas
Graó
-
Las competencias históricas en el horizonte: propuestas presentes y perspectivas de futuro
Enseñanza de la historia y competencias educativas (Graó), pp. 215-234