UNDERISK
Unidade de investigación das conductas de risco e os trastornos no desenvolvemento
Publicacións (18) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a
2024
-
Adaptation and academic achievement of Portuguese Engineering students in the first year of Polytechnic Higher Education
Revista Portuguesa de Educacao, Vol. 37, Núm. 2
- Discapacidade visual
-
Exploring grammatical gender acquisition in L2 Spanish: Difficulties and didactic recommendations
A Multidisciplinary Approach to Applied Linguistics and Education: Building Knowledge in Foreign Language Teaching, Translation, Critical Discourse Analysis and Posthumanism (Peter Lang AG), pp. 61-81
-
Perceived social support and its relationship with self-regulated learning, goal orientation self-management, and academic achievement
European Journal of Psychology of Education, Vol. 39, Núm. 2, pp. 813-835
-
What are the principal and most effective strategies for motivational self-regulation? A systematic review and meta-analyses
Learning and Individual Differences, Vol. 113
-
What is university success? Graduates with disabilities define it
Higher Education
-
Why did I choose these studies? Decisions of students with disabilities in Spanish higher education
European Journal of Special Needs Education
2023
-
Ideas y actitudes del personal de administración y servicios (PAS) hacia el colectivo de estudiantes con discapacidad en la universidad,
El rol de la ciudadanía en un mundo diverso: estrategias de inclusión e innovación socioeducativa (Graó)
2022
-
Alumnado con diversidad funcional en la universidad: necesidades y dificultades
Revista complutense de educación, Vol. 33, Núm. 1, pp. 141-151
-
Formacion docente para la atención a la diversidad en el grado en maestro/a en educación infantil y primaria
Revista de Educación Inclusiva, Vol. 15, Núm. 2, pp. 166-185
-
Teaching Grammatical Gender in Russian as Foreign Language to Spanish Learners: a Review and Didactic Recommendations
Revista Internacional de Lenguas Extranjeras = International Journal of Foreign Languages, Núm. 18, pp. 17-35
2021
-
Adaptación y normativización del Inventario del Desarrollo Comunicativo Mac Arthur Bates (CDI-Forma II) al español rioplatense
Revista Iberoamericana de Psicología, Vol. 14, Núm. 3, pp. 107-120
-
Conocimientos del profesorado de Educación Primaria sobre el Trastorno por Déficit de Atención con Hiperactividad.
XVI Congreso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagogía
-
Conocimientos del profesorado de Educación Primaria sobre la Dislexia.
XVI Congreso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagogía
2020
-
Binge drinking, cannabis co-consumption and academic achievement in first year university students in spain: Academic adjustment as a mediator
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 2
2019
-
Perceived Social Support and University Adjustment among Spanish College Students
European Journal of Psychology and Educational Research, Vol. volume-2-2019, Núm. volume2-issue1.html, pp. 21-30
2014
-
Personalidad parental, prácticas educativas y problemas de conducta infanto-juvenil
Apuntes de Psicología, Vol. 32, Núm. 2, pp. 91-102
2009
-
El consumo de drogas en los adolescentes inmigrantes:: implicaciones para la prevención
Revista española de drogodependencias, Vol. 34, Núm. 4, pp. 448-479