As percepcións do emprendedores galegos sobre os modelos de economía social
- Fernández Fernández, Loreto
- Bastida, Maria
- Vaquero García, Alberto
Editorial: Economía aplicada
ISBN: 978-84-09-64698-2
Ano de publicación: 2025
Páxinas: 195-219
Tipo: Capítulo de libro
Resumo
Introdución: O emprendemento na Economía Social.Nos últimos anos aumentou en gran medida o interese polo emprendemento como motorde desenvolvemento e crecemento económico, xunto coa preocupación polos límites domodelo de económico tradicional baseado na maximización do beneficio. Isto xerou a necesidade dun cambio cara a unha novo paradigma que permita compatibilizar o desenvolvemento económico coa sustentabilidade. Neste contexto, promoveuse a transformacióndo comportamento empresarial cara a enfoques máis “sociais”, como o que perseguen ascualificadas como “empresas con impacto”, “empresas sociais” e “empresas con propósito”,así como a conversión de axentes sociais en social investors.Simultaneamente, destácase o papel da Economía Social (en diante, ES), que forma partedo “terceiro sector” da economía, situado entre o sector público e o sector empresarialprivado tradicional. A ES ten un peso económico significativo, empregando a máis de 14 millóns de persoas na Unión Europea e contando con máis de 28.000 entidades1. Ademais, aES cumpre funciones macro e microeconómicas que corrixen diversos desequilibrios e problemas económicos e sociais, amplamente contrastados pola evidencia científica. Ampliar oespazo da ES nas economías pode contribuír a un desenvolvemento máis equilibrado económica e socialmente, promovendo unha better balanced economy cunha adecuada participación dos sectores público, privado e do terceiro sector.